Stichting Bliss verzorgt leningadministratie en beheer

De Stichting Bliss verzorgt de administratie van derden en is de financiële entiteit die de inkomende rente- en aflossingen door debiteuren ontvangt en doorstort naar de investeerder. Bliss heeft de stichting opgezet om een afgescheiden geldstroom te waarborgen voor de debiteur en de (institutionele) investeerder of private partij, bijvoorbeeld een vermogende particulier, family office of vermogensbeheerder.

Stichting Bliss garandeert afgescheiden geldstroom

“Op deze wijze verzorgt Bliss het monitoren en administreren van de geldstroom tussen de debiteuren en de investeerders ,”, legt Bart Jorissen uit. Hij is als kandidaat-notaris gespecialiseerd in financiering, vastgoed en zekerheden en werkzaam voor diverse opdrachtgevers.
“Stichting Bliss is gemodelleerd naar een stichting derdengelden die advocaten en notarissen gebruiken.“

Kandidaat-notaris Bart Jorissen
Bart Jorissen
Kandidaat-notaris

Rente- en afbetalingen verlopen volledig via stichting

Bliss werkt met maandelijkse incasso’s van de hypothecaire leningen. Op die manier is er voor de debiteur op een vast moment in de maand zijn rente- en aflossingsverplichting voldoet. De betaling aan de investeerder vindt enkele werkdagen ná de incasso plaats. “Er zitten een paar dagen tussen om mogelijke problemen, zoals een stornering van de incasso van de debiteur voor te zijn”, aldus Jorissen. “Zo incasseert Stichting Bliss bijvoorbeeld op de laatste dag van de maand en ontvangt de investeerder zijn geld op de tweede werkdag van de maand.”

Transparant model

De transparantie van het model is belangrijk voor Bliss. Zowel voor de leningnemer als de investeerder ontzorgt een incassosysteem hen beide. De betaling is voor Bliss via de Stichting real time inzichtelijk. Hierdoor kan er accuraat worden gehandeld mocht een betaling te laat of onvolledig zijn. Tevens worden extra aflossingen (die boetevrij kunnen zijn bij Bliss) inzichtelijk en kan het aflossings- en renteschema direct worden aangepast.

Vanuit de Stichting Bliss vinden de betalingen volledig geautomatiseerd plaats. Aangezien het voornamelijk om langlopende overeenkomsten (met uitzondering bij het investeren in brugfinancieringen), heeft Bliss er voor gezorgd dat de betaalstroom steeds ‘top of mind’ blijft bij de debiteur en de investeerder. Door middel van update per e-mail worden beide partijen maandelijks op de hoogte gehouden. “Zo is de geldlening bij beide partijen niet uit beeld.”

De dienstverlening van Bliss is momenteel gericht op de kredietacceptatie, leningadministratie en beheer van hypothecaire leningen die uitsluitend zijn bedoeld voor zakelijke doeleinden, niet zijnde eigen bewoning van de leningnemer. De debiteur mag de gelden namelijk niet gebruiken of doorlenen voor privé doeleinden. Dat is een vanzelfsprekend, doordat er één-op-één financieringen plaatsvinden die uitsluitend bedoeld zijn voor de financiering van commercieel onroerend goed.”

Volgens het bring-your-own principe verzorgt Bliss ook de leningadministratie en beheer van bestaande hypotheekakten die niet door onze bemiddeling tot stand zijn gekomen.

Bovendien wordt de dienstverlening ook whitelabel aan andere organisaties aangeboden.

De dienstverlening wordt aangeboden voor vastgoed in het gehele Koninkrijk der Nederlanden (Nederland waaronder Bonaire, Aruba, Curaçao en Sint Maarten)

Review deze pagina aub

Klik op de sterren

Gemiddelde score 5 / 5. Aantal stemmen: 20

Geen stemmen, wees de eerste!

Plaats een reactie