Heeft u een hypotheek bij Florius en wilt u uw onafhankelijk adviseur bij Bliss toegang geven tot uw actuele hypotheekgegevens? U regelt dit heel makkelijk zelf via Internet Bankieren (op florius.nl). De adviseur bij Bliss heeft dan alleen inzicht in uw gegevens en kan niets wijzigen. Bovendien kunt u de toestemming op elk moment weer intrekken.
Welke gegevens kan mijn adviseur zien?
Wanneer u toestemming geeft, heeft uw adviseur inzicht in uw persoons- en hypotheekgegevens. Daarmee kan uw adviseur op uw verzoek bijvoorbeeld een wijziging van uw hypotheek aanvragen, u advies geven als het einde van de looptijd van uw hypotheek nadert of als u een nieuwe rentevaste periode kiest. Uw adviseur kan u op basis van alle actuele gegevens beter adviseren en verder helpen op basis van actuele productgegevens.
Wanneer u Florius toestemming geeft, krijgt uw adviseur toegang tot de onderstaande gegevens:
- uw namen, geboortedata en adresgegevens
- leningnummer, hypotheekproduct en hypotheekinschrijving
- ingangsdatum, oorspronkelijk hypotheekbedrag, actueel hypotheekbedrag, of NHG van toepassing is, actuele
- hypotheekrente, eventuele einddatum van de rentevastperiode, aflosvorm, einddatum en bruto maandbedrag
- de bij ons bekende marktwaarde van het onderpand
- als u een bouwdepot heeft: wel/niet actief, einddatum en actueel saldo
- als u aflost via een spaar- of beleggingsproduct van Florius: informatie over de waardeontwikkeling
Hoe geef ik de adviseur bij Bliss Hypotheekadviseurs toegang?
Dit doet u in Internet Bankieren op florius.nl via ‘Mijn Hypotheek’ onder ‘Gegevens’ bij ‘Mijn adviseur’.
Deze toestemming geldt voor drie jaar: dus tijdens die periode kan uw adviseur bij uw persoons- en hypotheekgegevens. Op dezelfde plek kunt u de toestemming ook weer intrekken. Dan heeft de adviseur meteen geen toegang meer tot uw gegevens.
Veel gestelde vragen hypotheekgegevens delen
Waarom moet ik mijn gegevens delen met mijn adviseur?
Het is niet verplicht uw gegevens te delen met uw adviseur. Door inzicht te geven in uw actuele hypotheekgegevens, kan uw adviseur u sneller helpen en belangrijke momenten rond uw hypotheek in de gaten te houden. Uw adviseur kan bijvoorbeeld een wijziging voor u regelen als u uw gegevens heeft gedeeld.
Waarom moet mijn partner ook toestemming geven?
Als uw hypotheek op twee namen staat, gaat het om persoonsgegevens van uzelf en uw partner. Daarom moet u allebei akkoord geven dat Florius deze gegevens deelt met uw adviseur. Overlegt u daarom eerst met uw partner of hij of zij akkoord is. Vervolgens kan een van u beiden daadwerkelijk toestemming geven.
Toestemming geven
Waarom is toegang geven nodig?
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verplicht een ondertekende toestemming voordat een onafhankelijk adviseur de persoons- en hypotheekgegevens mag inzien en gebruiken.
Ik heb geen toegang tot de klantportal van Florius. Hoe kan het dan?
U kunt ook samen met uw onafhankelijk adviseur een toestemmingsverklaring invullen en ondertekenen. Uw adviseur heeft dan na onze goedkeuring toegang tot uw hypotheekgegevens. Op werkdagen is dit uiterlijk binnen 24 uur. Neem contact op met uw adviseur bij Bliss om dit te regelen.